Blommor

Nu blommar min påskkaktus! Det är så underbara blommor. Mellan blomningarna är det inte mycket att skylta med. Då får plantan stå bakom gardinen. Ibland är det min novemberkaktus. Det beror på när den blommar. Det är ungefär som med must.

image7


Det blir inte 10000 steg idag. Det är fredag och jag känner inte för att gå ut. Jag gick på lunchen. Trots detta kommer det att bli en godkänd dag i det nya livet. Kaloriintaget är lågt och tvätten är tvättad. Dessutom fick jag en hel del gjort på jobbet. Det är även fullt tillåtet att läsa och se på film. Hur mycket som helst nästan. Jag såg Blood Diamond och den var sevärd. Storyn ligger rätt nära verkligheten och det är helt sjukt hur några små stenar kan vrida om skallen på folk. Fast det är väl pengarna som gör det egentligen. Tänk vad lite efterfrågan av en viss vara kan styra. Tänk om maskrosor skulle bli värdefullt. Eller lökskal. Eller va fan som helst.

Det har fortfarande inte kommit upp något i drivhuset. Vi kan kalla det så, min låda med jordklumpar och plastfolie i matrumsfönstret. Fast det är ju faktiskt mindre än 24 timmar sedan jag satte fröna. Är jag otålig? Undrar vad som gror först? Tomat? Riddarsporre? Kul med lite spänning i tillvaron!

Kanske är dags att göra en lista, jag gillar ju sånt.

  • Använda tandtråd minst en gång i veckan
  • Se minimalt på TV
  • Ha minst 10000 steg på stegräknaren vid läggdags
  • Sköta om eksemen minst en gång/dygn
  • Få bort högen från bäddsoffan
  • Sätta ihop portfolion och kontakta Fröjds
  • Plocka av allt från släpkärran
  • Köp jord
  • Gå ut i verkstan och sätt igång
  • Plocka fram hantlarna (vart fan ligger dom?)
  • Rensa ur alla lådor i skräprummet
  • Sy
  • Sy
  • Sy din latmask




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0