Bergsbestigning

Visserligen tycker jag att högar är bland det värsta jag vet men det som ligger på vår tomt just nu kan snarare kallas för berg:

image20

12 ton grus


Eller ett annat attraktivt projekt som man bara längtar efter att få sätta tänderna (?) i...

image21

   8 kubikmeter presumtiv ved

Om man sen känner att man fortfarande har arbetslust, kraft och energi kan man få montera ihop detta:

image22

Tre kvadratmeter bastuanläggning (OBS! Inte min idé!!!!)

Själv är jag mest intresserad av att hämta ytterligare ett berg, nämligen jord. För detta behöver jag åtminstone plocka av hela jävla bastun från släpkärran (montera ihop den tänker jag inte befatta mig med) och skotta bort minst 5 av de 12 tonnen grus så att jag kan få fram ovan nämnda släpkärra.

Om man tycker att livet är alldeles för slätstruket och småtrist kan man göra som grabbarna i Before the devil knows you're dead. Snacka om att krångla till saker för sig. Bra film!

Mitt senaste tillskott i kryddhyllan är Liquid Smoke. Enligt innehållsförteckningen är det en ren naturprodukt utan tillsatser. Att marinera tofu eller sojakött i rökarom är inte så dumt. Det är betydligt vanligare att den rökta smaken förekommer i köttprodukter men kan även göra underverk för lite vegiskäk. Hittas i välsorterade mataffärer i samma hylla som grillsåserna.

Å inte kunde jag vara med på nån brunbildsträning idag. Nyttigt och närliggande till trots. Jag har lindriga förkylningssymptom och efter 90-talets TVARsot så tar man det väldigt försiktigt med träningen när det svider lite i hals och näsa. Har ju en spännande utflykt på söndag till Stigtomta att ser fram emot om jag lyckas få bort svedan. 7 km och en förstasträcka är inget man vill missa i första taget!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0